Reklamačný poriadok

Úvod Dodanie tovaruReklamačný poriadok

Reklamačný poriadok je súčasťou obchodných podmienok ako bod číslo 10. a 11.


10. Reklamačný poriadok


10.1 Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
10.2 V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
10.3 Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)  na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
10.4 Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
10.5 Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
b) nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
d) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
e) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
f) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
10.6 Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
10.7 Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
10.8 Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu. K tovaru je potrebné pripojiť originál, alebo kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu je potrebné zaslať písomne (poštou), osobne, alebo formou e-mailu.

Reklamačný formulár na stiahnutie >>

10.9 Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
10.10 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
10.11 Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
b) pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) alebo zľavu z ceny.
10.12 Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.

 

11. Reklamačný poriadok vo vzťahu k ručne vyrábaným produktom a k špecifickým vlastnostiam materiálov vo výrobe


11.1 Týmto upozorňujeme, že niektoré výrobky ponúkané na našom e-shope, sú ručne vyrábané. Štrikovaný alebo háčkovaný úplet môže mať odlišnú štruktúru v závislosti od použitého materiálu a nástrojov potrebných na jeho výrobu. Taktiež pri odbere viac kusov z jedného výrobku sa môže stať, že nebudú úplne totožné, keďže každý výrobok je originál, keďže nekupujete výrobky strojovej veľkovýroby, ale naše ručne vyrábané produkty, ktoré môžu mať malé nedokonalosti, alebo chybičky. Preto zakúpením akéhokoľvek ručne vyrábaného produktu prostredníctvom nášho e-shopu berte prosím túto informáciu na vedomie a prípadné reklamácie v tomto znení budeme považovať za neopodstatnené.
11.2 Preglejka môže mať rôzne zafarbenie a štruktúru povrchu z oboch strán. To znamená, že ten istý výrobok na rôznych ks môže mať inú farbu a štruktúru povrchu. Rezané sú laserom a rezané časti výrobku majú tmavé zafarbenie. Taktiež môže byť vidieť jemné odymenie výrobku. Výrobky sú bez povrchovej úpravy (ak nebolo dohodnuté inak) a sú vhodné na rôzne kreatívne techniky, farbenie a pod. Výrobky sú určené aj na ďalšie spracovanie. Prehnutie výrobku nie je vada, bežné ohnutie (vlnenie materiálu) je na dĺžke 30cm cca 3mm a podľa druhu výrobku a materiálu aj viac. Pri manipulácii s výrobkom treba zaobchádzať veľmi opatrne, a to hlavne s tenkými časťami výrobku, ako sú nápisy a pod. Pri ich ohnutí alebo nesprávnom zaobchádzaní hrozí zlomenie výrobku a nie je ho možné reklamovať. Reklamácia je možná len pri preukázaní chybovosti materiálu. Starostlivosť o povrch bez úprav je možný len jemným štetcom (suchým) a ofúknutím. Povrch sa môže farebne meniť podľa uloženia daného výrobku (teplo, zima, slnko, vlhkosť a pod). Výrobky bez povrchovej úpravy sú vhodné do interiéru.
11.3 Kožené štítky a iné majú hrúbku cca 0,8-1,5mm podľa vybraného druhu kože. Niektoré doplnky sú o hrúbke 1-3mm. Koža sa neperie a na ošetrenie, čistenie je potrebné použiť originálne prípravky na kožu. Vypálenie do kože sa robí laserom (nie je to potlač) a zafarbenie vypálenia sa nedá meniť. Zafarbenie môže byť odlišné podľa druhu a štruktúry kože. Dané odlišnosti nie je možné reklamovať.
11.4 Syntetická koža (koženka) je odolná proti prenikaniu nečistôt, napriek tomu je dobré si pamätať, že pokiaľ nie je nečistota včas odstránená, dôjde k prijatiu farby materiálom, čo môže zanechať škvrny. Je ju možné umývať bežným prípravkom bez bieliaceho účinku aj na ručnom praní do 30st. Štítky sú vyrobené technológiou vypálenia laserom, nie je to farba, a preto sa nedá meniť zafarbenie vypálenia. Každá koženka má inú farbu po vypálení. Dané odlišnosti nie je možné reklamovať. Vypálený text, logo a iné môže časom blednúť v závislosti od používania, prania, slnečného žiarenia, oderu o pod. Blednutie vypálenej časti nie je vada výrobku a nedá sa presne určiť ako dlho trvá kým vybledne, keďže je to závislé od používania. Hrúbka koženky je bežne 500-700g/m2.
11.5 Plexisklo a akryl môže mať rôzne zafarbenie alebo je číre, podľa druhu použitia. Je pevné, ale krehké pri ohnutí a náraze (može prasknúť). Pri čistení treba dávať pozor, aby sa nepoškrabal povrch, preto odporúčame čistenie jemnou handričkou ako sa používa na TV a okuliare. Hrubé nečistoty odporúčame ofúknuť pred čistením. Môže sa čistiť prípravkom na okná (bez alkoholu) alebo čistou vodou.
11.6 Na výrobu produktov z ovčej vlny sa používa 100% prírodná ovčia vlna o hrúbke 18-25mic podľa druhu výrobku. Farebnosť vlny sa môže líšiť pri každom výrobku, nakoľko každá vyrobená várka môže mať iný odtieň. Starostlivosť o výrobky je minimálna, nakoľko ovčia vlna zachytáva minimálne množstvo prachu - nečistôt. Ale ak už je potrebná starostlivosť, tak postačuje dané výrobky jemne prefúknuť (napr. sa dá použiť aj fén a studený vzduch, samozrejme z bezpečnej vzdialenosti od výrobku, aby sa nezničil jeho tvar).
11.7 Fotografie našich produktov uverejnené na našom e-shope sú nami vytvorené, nakoľko sa jedná o ručne vyrábané produkty a každý z nich je originálny kúsok. Kvôli čomu sa môžu výrobky od fotografie mierne odlišovať. Jemná odlišnosť farebných odtieňov môže byť taktiež spôsobená farebným nastavením Vášho monitora.
11.8 Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

Copyright 2023 - 2024 © gravirfer.sk